God Jul

Kitty och jag vill passa på att önska er en God fortsättning på julen. Kitty har varit med och  sovit en natt hemma hos mina föräldrar. Det är första gången hon är iväg hemfrån med undantag av vetrinärbesöket. Det har gått bra även om hon var väldigt försiktig och rädd. Mina föräldrar har nog ett lite väl stort hus för henne, det finns alldeles för mycket att upptäcka och hon hade svårt att komma till ro. Det är ändå ganska skönt att se att hon känner sig så pass trygg här hemma hos mig. Hos mina föräldrar kunde vi (inte ens jag) knappt gå förbi henne utan att skrämma henne medans hon direkt när vi kom hem sprang ut i köket och åt trots att jag även jag var där och jag kunde till och med öppna lådor övanför henne utan att hon reagerade. Hon är en helt annan katt när vi är själva och hemma hos oss. Det är fint även om jag förstås skulle önska att hon kände sig trygg även i andra miljöer

.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Katter är känsliga för förändringar. :-) Vissa mer än andra. Ju mera du flytta på henne,(och hon marker att hon kommer hem till tryggheten igen= du och ditt hem) ju mindre kommer hon att reagera på att flyttas. :-) Önska er en god fortsättning!

Svar: Okej, jag får kanske öva henne lite då :) Tack detsamma!
hellokittycat.blogg.se

2012-12-27 @ 16:30:40
Postat av: Cissi

Jag reste mycket med min gammla katt och återkommer du till samma ställe så lär dom sig att det är inte så läskigt! :) God fortsättning!

Svar: Okej. Tack detsamma! :)
hellokittycat.blogg.se

2012-12-29 @ 19:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0