Sjuk

Kitty har mått dåligt de senaste dagarna. Det började med att hon spydde upp all mat hon åt. Sen igår så har hon inte heller ätit något, och hon verkar inte ens ha druckit. Ikväll bestämmde jag mig därför för att åka in till djursjukhuset med henne. Bukspottkörtelinflammation sa de. Hon får stanna över natten, få lite morfin och dropp, sen får vi köra på ett speciellt dietfoder ett tag men hon kommer att bli bra. Tydligen så beror det på att jag bytte foder på henne för snabbt. Mitt misstag och det känns lite tråkigt att hon får lida för det, men jag gjorde det ju inte medvetet och jag ska vara betydligt mer försiktig med sådant i framtiden.

 

Det känns konstigt att inte ha henne här hemma. Jag har ju ingen att prata med. Jag saknar henne. På bara några veckor har den här lilla varelsen lyckats nästla in sig totalt i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men lilla sötnosen då! Tur att du reagerade som du gjorde och att hon nu få den hjälp hon behöver. Hon är nog snart på benen igen ska du se. Vet hur ont i hjärtat det gör när de små inte mår bra. Klia henne under hakan från mig. Krya på sig klapp till Kitty och styrkekramar till dig! Tänker på er!

Svar: Tack så mycket! Det ska jag göra! :)
hellokittycat.blogg.se

2012-11-29 @ 11:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0