Kitty gör sig hemmastadd

Det känns som att Kitty börjar känna sig tryggare och tryggare här hemma. Hon sover inte längre hela dagarna utan vandrar runt och undersöker saker. Idag har jag fått öppna både klädskåp och köksskåp för att hon ska få klättra in och ta sig en titt. Hon har även undersökt förådet vilket tydligen var intressant. Där inne var hon nog en halvtimme och har nu förmodligen bättre koll på vad som finns i alla kartonger än vad jag har.

 

Hon har blivit en lite bortskämd tös här. Cissi skickade med lite blötmat till henne som hon fick testa igår. Hon älskade det, så numera har hon som vana att spatsera runt mina fötter när jag är i köket och kolla lite bedjande upp på mig. Då och då går hon fram till skålen med torrfoder och nosar lite, för att sedan ge mig ännu en bedjande blick. Jag måste helt klart sätta upp regler för när hon ska få det.

Jag var även på secondhand idag för att inhandla lite nya möbler och sprang där på en liten pall som jag ansåg att jag var tvungen att köpa till Kitty så att jag i min tur kunde ta bort någon av alla stolar jag placerat framför fönstrerna för att hon ska kunna ta sig upp på fönsterbänkarna. Den lilla tösen har fått mig på fall.

 

Jag ska försöka fixa fram min kamera inom kort så att jag kan lägga upp lite fler bilder på den lilla damen.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0