Kitty har flyttat in

Efter att under lång tid ha drömt om att ha katt fick jag nys om Cissi och hennes fina arbete med Kattbojen. Jag tog förra veckan kontakt med henne med en förfrågan om att få bli jourhem och igår flyttade denna fantastiska lilla sötnos vid namn Kitty in hos mig. 

 

Jag har beskrivit henne med att säga att jag aldrig tidigare träffat en så lugn katt, men egentligen är det nog en underdrift. Jag tror inte att jag någonsin träffat en så lugn levande varelse. Mitt hem har helt seriöst blivit lugnare sen hon flyttade in, och då har jag ändå bott själv tidigare.

 

Redan direkt när hon kom hit fattade hon tycke för min korgfåtölj, och numera är det Kittys fåtölj. Där har hon sovandes tillbringat i stort sätt hela dagen med undantag av mat och toa pauser. För en stund sen kröp hon dock upp i soffan och i skrivandes stund ligger hon sovandes här bredvid mig. Tillräckligt nära för att hennes tassar precis ska nudda mig och för att jag i små skrivpauser ska kunna klappa lite på henne, men samtidigt tillräckligt långt ifrån för att ha ett litet eget utrymme. Det verkar vara en väldigt självständig och mycket fin liten tös jag har boende hos mig. Vi kommer att trivas bra ihop. Frågan är snarare om vi kommer att trivas för bra ihop.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0