Kurragömma

Den lilla tösen skrämde precis livet av mig. Jag såg att hon ställde sig på bakbenen och spanade upp mot mitt sovrumms fönster, men att hon verkade tycka att det var lite för högt för att hoppa upp på fönsterbänken. Istället lyfte jag upp henne på den lite större fönsterbänken i vardagsrummet. Sen gick jag till köket för att laga mat och när jag kom tillbaka var hon borta. Jag tänkte att det var konstigt att jag inte hört henne hoppa ner med tog för givet att hon nu låg under soffan där hon brukar vara vid de tillfällen då jag inte hittar henne. När jag en stund senare skulle kolla efter insåg jag att hon inte alls var där. Jag kollade under sängen men där var hon inte heller. Mycket mer gömställen än så finns inte här och jag började i huvudet att gå igenom utifall det fanns någonstans där hon skulle ha kunnat ta sig ut. Precis när jag börjar få panik hittar jag henne absolut längst in på fönsterbänken, bakom gardinen. Det verkar som att fåtöljen har fått konkurrens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0