Lägesrapport

Casso börjar nu bli en allt coolare katt.  Jag får numera oftast klappa honom och när han är på kelhumör brukar han komma och stryka sig mot benen. Sätter jag mig ner och klappar honom blir han jätte hetsig. Snurrar runt på golvet, stryker sig imot mig och bara fullkomligt älskar att bli klappad. Ivrig som han blir brukar han även få för sig att han även vill kela med Kitty vilket har resulterat i att han fått sig ett slag eller en fräsning då och då. Inte för att hon absolut inte vill kela med honom utan snarare för sättet han gör det på. Hon kan exempelvis ligga och sova när en hetsig liten casso plötsligt dyker upp bakifrån och alldeles för ivrigt puffar på henne med huvudet. Kitty blir förstås livrädd och det hela är inte alls populärt.

 
 

Utöver dessa små incidenter så går de dock väldigt bra ihop. Kitty har blivit lite av en idol för Casso. Han vill väldigt gärna vara i närheten av henne och lägger sig närmre och närmre henne för varje dag. Något som faktiskt är helt okej för Kitty så länge han är lugn. 

 

Det är väldigt spännande att ha Casso boendes här.

 Han är en fantastisk katt och det är jättekul att lära känna honom och se hur han utvecklas.


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vilken rolig läsning!!!!
Jag blir helt varm i hjärtat!!

2013-04-22 @ 11:53:02
Postat av: Cissi

Skoj att höra.. Underbar känsla när man får se deras resa ifrån den osäkra kissen till den som älskar livet och tar för sig allt mer.. :)

2013-04-22 @ 18:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0